måndag 17 oktober 2011

Tuffa tankar och fula ord.


Jag är i många fall något av en terapiscrappare. Jag klipper och klistrar ur mig saker och försöker ofta skriva av mig lite ångest eller panik i ett layouthörn. Det lättar. Men så är det vissa saker som inte funkar, som jag inte kan få ner. Jag kan inte blogga dem, inte scrappa dem, jag är ingen dagboksperson, jag kan inte yppa dem för någon och jag kan knappt tänka dem utan att gråta eller vilja kräkas. Sån't som jag misstänker att vi kanske alla har gömt inuti och letar efter nånstans att göra av.

Jag VILL scrappa det, jag vill tro att trollen spricker i glansen av glittriga turkos thickers och att allt blir klarare i ljuset av glimmermist för att sedan tåla att visas upp. Fast det känns omöjligt fult.

Det ligger en sådan layout på mitt köksbord just nu men jag klarar inte att sätta dit titeln. Layouten är för vacker för att aldrig visas men med den titel som försöker skrika sig dit måste den för evigt bli gömd.

Och jag orkar inte ljuga igen.

4 kommentarer:

Stina

Terapi på alla sätt är bra. Jag skulle nog behöva scrappa sånt oxå...

Du kan inte ta med den i helgen och visa bara oss? Då kan du få en kram oxå. Om du behöver.

Sari Hänninen

det trodde jag inte om dig. jag tycker att du är jättestark. jag diggar dig stenhårt.
glöm inte att du är perfekt - precis som du är... det kan vara tungt att ta emot det - men försök. du duger. och om du inte var som du var - så skulle det inte finnas ngn som du!
våga!

Elin

Ut med eländet bara!

Tigerblomma

Varför ska skapande alltid vara vackert? Eller blir det vackert oavsett, bara det är ärligt ur hjärtat. Det tror jag. Om det är för privat för att visas ska du självklart låta bli, men jag tror de allra flesta skulle uppskatta en vacker LO med en "ful" rubrik.

Jag har sagt det förut, du är så himla begåvad och vi andra törstar efter det du vill dela med dig av.

Skicka en kommentar