tisdag 23 november 2010

Rotborste någon?


Min buss till jobbet går 08:18. Det är soft. Mockla mig som börjar sent. Ändå sitter jag alltid där fem över åtta, efter att ha varit vaken i en dryg timma, och kommer på att OJDETVARSOMTUSANSNARTMÅSTEJAGJUGÅ. Så slänger jag ner en lunchlåda i väskan, sätter plattången på värmning, råddar rätt på strumpor, letar efter mobilen, fixar luggen och limmar fast ett M eller nåt på den layout som jag råkar springa förbi påväg mot dörrn. Jag hinner till bussen. Varje gång. Om jag inte väljer att ta nästa som går elva minuter senare.


Imorse var klockan sju över åtta när jag fick en idé. THE idé! Idén innebar att jag behövde hämta små prylar och ströbokstäver, bra lim och akrylfärg. Vidare att jag behövde täcka ett CS med lim. Just behövde, såklart, för när idéer kommer bör de tas vara på genast. Lim alltså, sedan små prylar och ströbokstäver och slutligen ett lager röd akrylfärg. Slafs, slafs med svamp. Jätteröd färg.


Sen sprang jag till bussen. Den andra bussen, den som går elva minuter senare. Den kom inte. Förrän efter en halvtimma. Jag har fortfarande inte tinat. Och jag har en jätteröd högerhand.


Men layouten kommer bli kanon!

6 kommentarer:

Stina

"när idéer kommer bör de tas vara på genast"

Helt fräckt snor jag denna rad och klistar fast den i min hjärna för det borde jag göra!

Fina Fröken

Underbart blogginlägg!

JEN

Oiiiiiiiiiiiiii! :-))

erica

Hahahahahahahaha =)

Linda LW

Jag bara DÖÖÖÖÖÖÖR! Jag BÖRJADE fnissa när jag läste din allt annat än korta rubrik på den röda layouten - sedan eskalerade det bara! Fy fan vad bäst du är! (och ja, klart layouten blir bra)

Mamma M

Hahahaha, ja nöden har ingen lag!

Skicka en kommentar