torsdag 11 november 2010

"Har du scrappat en turkos katt?"


Jag tror det var Elin och jag som pratade digital scrap. Jag minns inte hundra, jag babblar så mycket. Hursomhelst kläckte jag ur mig att jag skulle vilja testa men ändrade mig i nästa sekund. Inte bara för att det känns lite fejk eller för att jag inte vet vad jag skulle göra med det utan för att det är själva handpåläggningen jag gillar. Jag älskar att ta i saker, att få kramp i handen för att jag skurit ut något ur cardstock, att känna strukturer, måla om skräp till konst, sila bling mellan fingrarna och aldrig ha möjligheten att radera utan istället tänka om och rädda.

Idag är min högra hand helt turkos och full av rivmärken efter gårdagens color wash- och hönsnätsflipp. Jag matchar det med turkost diadem och rödsprängda ögon. Och älskar det!

2 kommentarer:

erica

Haha, underbart inlägg =) och jag håller med fullständigt *nickar energiskt* det är ju just att få jobba med händerna som är hela grejen! Datorn sitter jag ju framför hela dagarna ändå.

Linda LW

Präzis! Har provat scrappa digitalt, både en och tre gånger. Blir ALDRIG nöjd med resultatet på samma sätt som med pappersvarianten. Jag vill skita ner, riva sönder och knyckla! Därmed basta!

Skicka en kommentar