måndag 21 november 2011

Iallafall en liten till badrummet, väl?


Eftersom jag inte har tillräckligt att göra med skola, syskonbarn, böcker, scrappande, inredning och allmänt slappande kom jag i morse på att jag vill ta tag i en gammal hobbyidé. Min fina farmor virkade trasmattor. Runda, gigantiska, knöliga, fransiga och superfärgglada underbara trasmattor. Jag ärvde en. Och lyckades sabba den. Det skäms jag för än.
Nu är jag ju inte mycket för att virka. Pilliga grejer där alla misstag syns. Mattvirkning torde dock vara tämligen annorlunda. Det gör liksom inget om några fransar eller knölar syns, det ger bara charm. Frågan är bara om jag är tålmodig nog för trasklippande...

Det är ingen som känner till någon butik i stan som säljer färdigklippta mattrasor?


1 kommentarer:

Muffin

Men åh, vilken himla bra idé! Ännu en extrahobby att skriva upp på min "allt-jag-ska-göra-när-jag-blir-pensionär-och-hinner-lista". :D

Skicka en kommentar