fredag 26 augusti 2011

Till trattissoppa, tack!



Ganska länge nu har jag tänkt att jag vill byta ut mina frukost-/sopptallrikar. Jag gillar dem men de är liksom så...mörka. Och stora. Jag får aldrig ta soppåfyllning och påfyllning är en av mina favoritfyllningar. Vad vill jag ha istället, tänkte jag. Mången gång. Och i förrgår berättades det för mig, av de nya tallrikarna själva.

Orka stilleben, som ungdomarna säger. Här är de. Tallrikarna då, inte ungdomarna.


Såhär ser självaste lilla rådjuret (?) ut.



Och om det mot förmodan (höhö) finns någon (hinthint) som gillar stämplar så har jag ansträngt mig för din skull, Elin. Äkta böhmiskt porslin du, jävlar vilket tokfynd!


Nu är det bara svampen som saknas...

1 kommentarer:

Elin

Goda att äta ur också, både middag och frukost. *tycker*

Skicka en kommentar