fredag 5 augusti 2011

Fynd, på riktigt!


Jag kan ingenting om gamla grejer. Alltså på allvar. Jag vet ingenting om porslinsfabrikanter, formgivare, vilka plåtburkar som är trendiga eller vad man kan tänkas "skulla" betala för en gammal sockerlåda. Jag köper det jag tycker är fint om jag tycker priset är okej för mig och min plånbok. Säkert gör jag massor av "dåliga köp" sett genom kunniga ögon men jag försöker skita i det.

På stökigaste kaosloppisen med underbart märkligaste, pratglade gamla mannen ("som inte duschat sedan han var 20", sa någon) är jag dock säker på att jag gjorde ett fynd. Den här kanonfina DYMOapparaten fick jag nämligen gratis OCH den funkar toppenbra med de gamla dymotejpband jag haft problem med i mina moderna apparater!



Läcker, inte sant? Och snygg font har den också.

Och ja. Smörgåsbrickan är ett i-mina-ögon-fynd. Fem spänn och den gör mig glad.

1 kommentarer:

Jesse

Gissa vad C fick av min pappa innan vi åkte hem därifrån?? En "duckaducka"!! En gammal, men funktionell. Med massa färgband! (fast alla passar inte). Han är så lycklig och märker det mesta härhemma. O jag är också glad! :-D

Skicka en kommentar