torsdag 4 augusti 2011

Skål och välkommen!


Jag har inte scrappat på länge, det stämmer. Faktum är att jag i ett anfall av nujävlar städat undan allt mitt pyssel från köksbordet för att kunna ha gäster nån jäkla gång. Hoppas de kommer. Hursomhelst pysslar jag ändå. Såklart. Jag kan inte låta bli. Jag har kryddochflamingopimpat min balkong. Jag har ramat in foton. Jag har mifflat ihop ett par enkla tavlor. Och så har jag testat något jag tänkt försöka mig på länge.




Tadaaaa. En skål gjord av en gammal virkad duk. När jag väl börjat med något har jag svårt att sluta. Om det är skoj. Därför gjorde jag en yttepytteliten ljushållarskål också. Den gör jättefina skuggor kvällstid men nu är det dag och jag har inget tålamod.



När jag väl har börjat med något har jag svårt att sluta. Hmm. Det sa jag ja. Därför hänger just en gigantisk duk på tork i mitt kök (Gästerna får vänta lite...). Jag måste ju testa om det GÅR att göra en stor.



Förutom att de var en aningen meckigt att få ner dukfan i burken med limblandning verkar det gå rätt så bra hittills. Den ska torka ytterligare nåt dygn eller så men jag har hopp.


När jag väl börjat med något har jag svårt att sluta...


Därför har jag under loppistrippen skaffat mig lite resurser för vidare skålande. Hoppas precis alla mina vänner och bekanta också gillar idén, annars lär det bli lite skålfullt här.

Apropå loppis är förresten båda brickorna på de första bilderna fynd från sommaren. Iallafall i mina ögon.

2 kommentarer:

JEN

Eh, jotack du, JAG SÅG MINSANN BRICKORNA!! Och vilken jättefin skål du gjort! Jag måste också testa, känner jag. Hehe. Pöss!

Henriettæ

Men så jäkla coola!!

Skicka en kommentar