fredag 24 september 2010

KBT, eller så


Skapande är terapeutiskt. Allt skapande. Ibland blir slutresultatet inte alls vad man tänkt sig, ibland blir det inget slutresultat, ibland är det inte ens målet. Själva klippandet och kladdandet är nog. I min lilla pysselvärld kör vi dessutom ofta KBT-träning - me, myself and I. Positiva affirmationer, prata av sig, egotrams.

Jag har inte kunnat sluta scrappa sedan jag kom hem. Jag har inte ens packat upp väskan utan bara öppnat den på köksgolvet och plockar dekos och lim direkt där ur. Igår kom jag hem sent och var trött men vägrade, som vanligt, sova. Så jag plockade fram ett foto, sprayade en bakgrund och... Ja nä sen vet jag inte vad som hände. Men såhär vart det.




Är det förresten någon som har tips på plastfickor som rymmer tre-fyra centimeter höga layouter?

Spraymall från Crafters Workshop, spray Tattered Angels Chalkboard Charcoal, blomma från Prima, fjäril köpt på loppis, pippitag Basic Grey, titel American Crafts thickers, stämpel Technique Tuesday och filtram Ruby Rock It Designs.



9 kommentarer:

Fina Fröken

Helt underbar! Den blå fjärilen och de gula bokstäverna mot den kalla grå muren. UNDERBAR! Här har du överträffat dig själv och är numera en av mina idoler även på det här planet :-D.

erica

Alldeles underbar! Det är så coolt med dekos i flera lager så där, men det är ju svårt med plastfickorna sen. Har tyvärr inga tips.

Stina

Fy f-n va fin!!

Ellinor

Underbar!

anteckningsblocket

Va fan...
Det där är alltså ett resultat av "jaghadeingetannatattgörasåjag..."?

Snyggt.
Riktigt snyggt faktiskt.
Och det är inte bra.
Snart sitter väl jag där jag med, med sax, lim och färger och pyssel och håller på....
:-P


Tips:
Arkivkartonger.
Sök på arkivkartonger.
Det finns i alla möjliga (och omöjliga) utföranden.
Ex:
http://www.kontorsmagasinet.se/arkivkartong-svensk-standard-folio-55mm-p-881213.html

Linda

Tack snälla, snälla. Särskilt Stina för svordomen, det är beröm det!

anteckningsblocket (fniss): Ha! Jag sa ju det. Förr eller senare sitter du där och rycker till när du kommer på att du faktiskt äger fem glitterlim och en kantstans. Men du kommer bli en mästerlig scrappare, det vet jag.

Angående plastfickorna är själva vitsen att layouterna ska sitta i ett album, så att man kan bläddra och se vad man gjort om man glömt det. Eller nåt.

ANNAANNA

Niiice... men du det där med 3-4 cm höga layouter *smiles* Jag har samma "problem". Jag vet inte riktigt vad det kan vara för märke på mina plastfickor... American Crafts tror jag... Layouterna får plats. Värre e det då att få in alla i album.
När jag köpte mina album så hette det att det får plats ca 40-50 layouter i dem... Nope! stämmer iiiiinte, 20, varav några lite plattare får albumen att se ut som solfjädrar.

Anonym

Aha! (ang. plastfickorna)
Då är bälgmappar vad du vill ha, tror jag.
Orkar inte leta efter tjocka nu, men här är en variant som är 25mm:
http://kontorsleveransen.se/balgmappa4ppbalg25mm-p-151151.html

Det bör nog finnas upp till 40-50 skulle jag gissa.
:-)

Ingalill

Den där lo´n är ju bara hur snygg som helst!

Skicka en kommentar