fredag 2 mars 2012

Igår var det vår.


Och vårväder är ju alltid något som vrålar "SVART SPRAYFÄRG, GODDAMNIT!". Äntligen fick jag därför,inspirerad av Jen, tummen ur att spraya några saker som legat och väntat på mig jättelänge. Farmors gamla piedestal. En söt loppishylla. En loppisljusstake. Sedan tog både ljuset och färgen slut.

Naturligtvis glömde jag ta före-bilder både på hyllan och ljusstaken men jag lovar er att de båda var väldigt mycket fulare pre spray. Ljusstaken hade samma smutsvita färg som den här


fastän än smutsigare. (Och ja även staken på bilden ovan ska få ett lager av nån färg vid tillfälle.) Hyllan var lackat trä och näe, jag gjorde absolut inget som helst förarbete. Det ligger liksom inte för mig. Vi får se hur länge det håller men just nu ser den helt okej ut. Tyvärr är jag en megaklant och hängde provisoriskt upp pjäsen på en spik på väggen för att se hur den tog sig ut på håll. När jag backat tre meter bestämde den sig för att rasa ner och gå i tusen bitar. Eller iallafall tio-femton stycken. Den är nödtorftigt limmad på bilden, den uppmärksamme ser det nog, men jag räknar med att kunna fixa till det. Nu ska jag sluta babbla.




Piedestalen tänkte jag först också bara spraya helsvart men fick ett ryck och ville testa en grej. Det...blev väl bra?






Jag tror inte att farmor tyckt illa vara.