torsdag 9 augusti 2012

Pyssel?


Näe, jag har fortfarande inte rört ett papper. Eller ett foto. Eller en virknål. Eller jo, virknål har jag faktiskt rört men då var det inte mitt eget pyssel, bara ett försök att ställa tillrätta. Som misslyckades.

Lite kreativ är jag dock, emellanåt. Jag är ju något av en periodare. Just nu är drogen naglar. Visst är det pyssel?



En hetsig överdosering av pastelliga lack och Konad nagelstämplar. Och ja, jag fixade till det där som var målat utanför efteråt...



I nån slags nagelblogg nånstans såg jag någon som gjort conversenaglar. Klart jag var tvungen att testa. Och nu behöver jag faktiskt ett par gula converse mer än någonsin! Inga stämplar, bara glada färger och handmålning medelst tandpetare ;-)




I en gömma hittade jag ett svart nail art-lack med smal pensel. Jag visste inte riktigt vad jag ville åstadkomma men det blev zebrarandigt. Vette sjutton hur många lager färg det är här. Började med underlack och sedan ett grått lack för jag ville testa mitt nya OPI - Nothing mousie about it, ett rosa glitterlack med söta hjärtan i. Och så två lager topplack. Det blev inget snyggt. Jaja, okej. Det blev såhär fult.


Idén är okej men utförandet, not so much. Nytt test en annan dag. Jag målade iallafall över skiten med matt topplack från Viva la Diva. Och sen testade jag ett nytt glitterlack från HM på fyra naglar. Över det matta. Jo is in the house. URläckert glitter. Mjapp. Fast det var fortfarande inget vidare. Jaja, okej.


Inget vidare som sagt. Så DÅ gick jag på zebragrejen. Och sen blankt topplack. Två lager. Och sedan matt topplack på de naglar som inte var glittriga i grunden. Två lager. Om jag räknar lite innebär det att vissa av naglarna har...en..två...tio lager. Plus zebraränder som kanske skulle räknas som ett elfte. Damn. Tur jag har så mycket tid. Och tenta nästa vecka.



De här oerhört märkliga bilderna av två händer i konstig vinkel är för övrigt för att visa att jag inte fuskar. Tycker det är skittöntigt när jag surfar nagelbloggar att många bara verkar nailarta på sin vänsterhand för att slippa måla med densamma. Hur kul är det? Skare va så skare va. Eller nåt.

Nu får ni ursäkta mig för jag har en kaviarmanikyr att testa. Eller om jag skulle använda en av mina sjalar som inspiration. Eller bådadera. Eller åka till mamma och äta middag, inte fan har jag tid att laga själv.


Hej!



2 kommentarer:

Henriettæ

Coolt!!

erica

Klart det är pyssel, du har ju tom stämplat =)

Skicka en kommentar