torsdag 9 december 2010

Vi vinn!


För ett par veckor sedan var jag på träff hos Kortmakaren. Trevligt som alltid. Fina människor, gott kaffe, pizzalunch och litelite shopping. Och utmaningar.

Av naturliga skäl var de flesta utmaningarna på jultema och eftersom det enda juliga jag gör är typ 30 likadana julkort funkade de inte riktigt för mig. Men jag gjorde två. Och vann med en. Det kändes lite som doping att jag fick lov att göra en sådan utmaning (Använd spray och masker.) men ändå. Tjoho!



Förutom Elins ljuvliga Memoriesspray och primamask använde jag washitape,
bokstavsstenciler från Delta, Transformersairbrushen, bling från Michaels,
Amazing Glaze och en teknik jag lärde mig av fina Erica i höstas. Den är svår att
skönja på bilden men jag har använt två likadana foton, ett svartvitt och ett i färg,
som jag rivit i och monterat ihop. På färgbildsstripen har jag dessutom lagt ett lager
glaze för att få känslan av vatten.


4 kommentarer:

erica

Åh, alldeles underbar! Vad coolt att du sprayat direkt på fotot, skulle jag aldrig vågat... eller ens kommit på tanken för den delen =). Och kul att du använt "min" utmaning igen =D. Blev ju verkligen skitläckert!

Linda

Äsch, man måste ju testa om det funkar. Och våga leva lite. Hur ska man annars få missöden att rensa upp och lära sig av? ;-)

Jag älskar rivgrejen. Varje gång jag framkallar gör jag minst en svartvit kopia av något kort. Undrar när mina album ska tröttna...

Anonym

Yey, coolt!
Tänkte att... julen måste väl ändå vara som en smärre orgasm för er i scrap-svängen?
Julkort, julpyssel, prydnader, flera julkort... osv.

GOD JUL förresten!
:-)

Linda

Julkort ja...där sa du nåt. Hade jag inte varit så rädd för din flicka hade du kanske fått ett. Om det nu är du. ;-D

Skicka en kommentar